Jag har inte slutat blogga

Hej!

Jag har inte slutat bloggat, bara haft ett lite längre uppehåll. Det har varit mycket, väldigt mycket att göra. För 1 1/2 vecka sedan var vi på bröllop och jag och två tjejer höll då tal vilket tog sin tid att få till, men bra blev det. :-)

Den senaste veckan har Melker inte visat sig från sin bästa sida och han har inte heller haft så bra nätter, vilket vi är vana vid, och det har gjort att jag varit ett vrak. Tror att hans sömnlösa nätter beror på en tand som är på väg. I natt hade han dock en bra natt igen så nu hoppas vi att han är tillbaka i de gamla rutinerna, somnar vid 20 och sover till 4, äter och somnar sedan om till klockan 7. Mycket bra rutiner tycker jag och mitt stora sömnbehov. ;-)

Här är bilder sedan sist.

Fika med kusin Kattis i Stadsparken. Kattis och min bror blir Melkers faddrar då han döps på söndag.


Kvällsmys på balkongen, en av de sista sommarkvällarna. :-(


Sist skrev jag att jag var på bättringsvägen efter min förkylning... Jag blev bättre men tyvärr så blev Melker förkyld istället, snoret rann och han hade en envis hosta. Min stackars lilla prins, och hans stackars mamma som fick sitta upp och sova med honom två nätter...Phu!


Nybadad och världens sötaste Melker.


Ny fin body och byxor som han fått i 4 månaderspresent av söta Filippa. :-)


Den här fina sparkdräkten fick Melker, i ett paket skickat på posten, av två av mina mentorselever som jag hade förra året. De är bara för gulliga. Tusen tack!






Melker har upptäckt sina fötter...




...och att tummen är god.


Och så har vi börjat prova med lite smakportioner. Just nu är inte potatis någon hit men morot går bra. Tänkte prova palsternacka idag.





som sagt, potatis är inte så gott *hihi*

men han tycker om att sitta i sin nya tripptrappstol




Melker har fått en stol till sitt rum. Jag bara längtar till att få sätta igång och inreda hans rum. Just nu sitter jag mest framför datorn och nätet och spånar på idéer och tittar på saker jag ska köpa. Ett tips är att titta på Styleroom.se, där finns massa fina bilder och inspiration för olika rum.


Har också hunnit med att ha tjejfika här hemma. Alltid lika mysigt! Vad vore livet utan dessa underbara tjejer? Å vad jag är glad över att ha er som vänner!!!

Melker myser i Jennys famn. :-)



På väg till Friksis och ett lunchpass då Melker lämnas in på barnpassningen. Vi har varit där två gånger och det har gått jättebra. På torsdag ska vi prova igen.



Melker har börjat tycka bättre om att åka vagn, är dock ingen garanti att han är nöjd en hel promenad. Igår gallskrek han så det fick bli babybjörnen både till och hem från mammafikat. ;-/ Jag letar vagnar på nätet just nu, vill ha en Bugaboo. Någon som vill köpa vår Brio happy? Bara att höra av sig i sådant fall, den är bara använd i 4 månader.


Soffan & Simons bröllop...En underbar september dag som vi sent kommer glömma. Den dagen, kvällen och natten kommer jag leva länge på. Det var klackarna i taket från första början och enda in i kaklet. :-))
 








Hela ligan samlad :-)

Jag hoppas nu att jag ska hinna blogga mer, mitt mål är ett inlägg/dag. Jag vill, jag vill, jag vill! Ska göra mitt yttersta.

Kram!



(Jenny, hoppas det här långa inlägget räcker som underhållning till hela din frukost. *hihi*)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0