Smått och gott

Sitter och myser i soffan med tända ljus och musik. Lite mysigt med höst är det då allt. :-) Har njutit av höstsolen idag då vi, mammagruppen, satt ute och fikade. Det var underbart så långe solen var framme och vi satt i lä. Inte helt dumt att vara mammaledig dagar som dessa... :-)





Den här gången när jag var hos Jessica och gjorde mina naglar så gjorde "vi" dem rosa istället för fransk manikyr. Crazy för att vara mig då jag har haft fransk manikyr i ca 7 år. :-) Så här blev det, är supernöjd. Kul med något nytt.



I helgen har vi haft storstädning här hemma, rensat och städat varenda litet skrymsle och vrå. Nu njuter jag av att det är ordning och reda och skinande rent överallt. :-) Love it! (Erik tycker jag är knäpp som går i gång så på att få städa, rensa och göra fint. *hihi*)

Soppsäckar med skräp har slängts och kläder har skänkts vilket innebär gammalt ut och nytt får fylla på. :-))





Fick present av mamma när jag var i Enköping och klippte mig. Hon é världens bästa!


Min nya frisyr, tyckte det var dags för lugg igen.


Min nya höst/vinterjacka som jag köpt på nätet, Provrummet. Tror den kan bli en ny favorit.



detaljer på ärmen och ryggen




Som jag skrivit tidigare så har jag inte varit nöjd med Melkers vagn, Brio Happy med hårdlift. Efter mycket tjat här hemma och efter att jag sålt vår vagn på blocket så fick jag min efterlängtade Bugaboo. Vi köpte den på blocket till ett bra pris och fick med 3 olika klädslar (sand, blå fleece och svart fleece), åkpåse och vinterhjul. Jag är överlycklig (som ett barn på julafton enligt Erik) och sååååå nöjd med den, för att inte tala om hur nöjd Melker nu är. Äntligen sitter han belåten en hel promenad, även då han är vaken, det hände aldrig förr! Måste ju bero på den nya vagnen, eller?!





Kort från förra helgen då vi var på Lidingö och hejjade på pappa Erik som avslutade sin klassiker.



Vi stog på tre olika ställen men i mål var enda gången vi lyckades se honom. :-( Vi var inte några vidare supportrar med andra ord.


I onsdags var jag och Melker och åt middag och mös med mina gamla träningskompisar Josefin och Annika. Fick supergod laxpasta, sallad och bröd. Till efterrätt fick vi den här tallriken, som på restaurang. :-)

Behöver väl knappast tillägga att jag förra veckan inte gick ner ett endaste gram :-( Nu är det ny vecka och nya krafttag!


Några söta bilder på vår lilla prins. :-)







Idag när jag skalade potatis lyckades Melker förflytta sig från babygymmet till golvet... Vet inte hur det gick till... Önskar jag hade haft ögon i nacken.


Nu ska jag titta på mitt favvoprogram, Äntligen hemma. Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0