Melkers rum

Ny vecka och nya krafttag, underbart! Helgen gick som vanligt fort och fast att vi haft en ganska lugn helg så hann vi uträtta en hel del tycker jag. I fredags kom Eriks föräldrar för att hjälpa oss att fixa ordning i Melkers rum. Vi målade också vår hallvägg en gång då jag ville ha den ännu vitare. *hihi*

I Melkers rum har vi satt upp rullgardin, hissgardin, tavellister, tidnigsställ, sytt kuddar och lagt upp en gardin. Det som fattas är en förvaringsbänk som ska stå under fönstret. Vill ha en lite äldre rustik bänk med fack undertill där Melkers leksaker kan förvaras i fina förvaringslådor. Bänken ska vara utan ben så att den är stadig. Tanken är att Melker ska kunna stå och leka vid den samtidigt som man som vuxen kan sitta på den. Bänken skulle jag vilja måla turkos/mintgrön i lite shabbychic stuk... Förstår ni vad jag menar? Tänk er en turkos/mintgrön skoförvaringshylla...:-) Någon som har en till salu eller vet var jag kan hitta en sådan bänk? Tycker jag har letat överallt utan framgång, men måste ju finnas någonstans!?

Bilder på det som är klart.

Grått samt färg och forms molntyg är det genomgående temat i rummet. Blått, grönt och turkost är accentfärgerna. Det blir sååå fint! Hissgardinen har min underbara kollega Kicki sytt. :-)




Sköldpaddan fick Melker av Magnus och Henny då han föddes.


Till höger om byrån ska M:s säng stå men eftersom han sover så dåligt på nätterna just nu så får han sova kvar i vårat rum ett tag till.


Spargrisen (Georg Jensen) är doppresent från Melkers mormor och morfar.


Gjorde en tavla av en bit molntyg som jag satte i en ram


Den vänstra tavlan har jag tryckt och den högra fick Melker i doppresent av sin gudmor.


Burk från Blafre som är ett norskt familjeföretag. Besök deras hemsida om ni inte redan har gjort det, de har jättemånga fina barnsaker.


Myshörna! Mätstickan, Barnkammarböckerna, bilen och skallran (på tavellisten) är presenter som Melker fick då han föddes.


Draken och dinosaurien är pedagogiska pussel med siffrorna 1-25 samt alfabetete på, och ytterligare en doppresent. De får stå som prydnad tills det är dags att leka med dem.


Melker sover skitdåligt på nätterna, sedan en månad tillbaka, vilket är jobbigt för hela familjen. I natt var en helt okej natt så jag hoppas att det vänder nu. Natten till i söndags vaknade han minst 10 ggr och låg och vred och vände på sig. Kl 3 fick han mat och sedan kom han inte till ro för att kunna somna om förrän strax efter 4. Kl 6 vaknade han igen och ville upp och leka... morr! Tröttheten tog dock ut sin rätt och vid 8.30 somnade han sittandes i sin babysitter vilket inte har hänt sedan han var nyfödd.



Vågade inte flytta på honom, med tanke på att han säkert skulle vakna, så lade över en filt och fällde ryggstödet.

Så här liten var Melker då han sist sov i babysittern. :-)



I helgen har jag skickat in en massa bilder på M för framkallning då jag har tänkt att göra ett scrapbookalbum från Melkers första tid. Längtar till att få sätta igång. Några bilder som är mina favoriter och som jag tror att jag ska sätta in i fotoram är dessa som Melkers kusin Ellinor tog på honom i somras då vi var i skärgården.










Kram på er Alla!


Kommentarer
Postat av: Karin Larsson

superfint, ska bli kul att se imorrn:)

2011-10-19 @ 18:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0