Bilder från vår roadtrip

Hej på Er kära vänner!

Vi har nu kommit hem från vår roadtrip som vi varit på den senaste 1 1/2 veckan.

Vi började med en natt i Örebro och hann under det dygnet med att göra reafynd, luncha med en av Eriks kompisar och sedan äta middag med Emma & Krille m fl. Fullt ös redan från start!

Mina fynd på favvobutiken nr 1 i Örebro Heaven. Skulle kunna köpa allt i butiken, verkligen min stil och smak.

70% rea


50% rea


50% rea


Favvobutik nr 2 är CE. Titta vad duktiga de är på att skylta, blir så inspirerad! Skulle kunna köpa allt! även i denna butik. *haha*











Den här pallen, Tolix, kommer nog bli vårat nästa köp till lägenheten. Skulle vilja ha den under spegeln i hallen. Vill också ha en ny skohylla, en vit högblank. Någon som sett någon snygg sådan?


Den här lilla söta stolen i samma serie skulle jag vilja köpa till Melkers blivande rum. Erik tycker dock att den är för dyr. :-( Måste nog erkänna att det tycker jag också. *hihi*


Till hösten ska jag införskaffa i ett par Hunter gummistövlar, vet dock inte vilken färg. Är svart tråkigt eller det som håller bäst i längden?


Efter Örebro bar det av för en natt på Orust hos Soffan och Simon. Familjen Asp anslöt också. Vi bjöds på en fantastisk skaldjursbuffé. Vilken kväll vi hade, UNDERBAR!





Malmö, där vi lånade min mormor och morfars lägenhet.
Tyvärr hade vi ingen vidare tur med vädret, det regnade och blåste konstant i fyra dagar. :( Vi gjorde en dagstrip till Falsterbo och Skanör, fikade med underbara Kattis, åt middag med Eriks bror + familj och gjorde nya shoppingfynd på rean så det gick då ingen nöd på oss. :-)







Om ni inte provat den här glassen så gör det!

Shoppingfynd från Malmö

PoP, 50% + tag 3 betala för 2


Zara 50%


MQ 50%, blir snygg i höst med ett par tjocka svarta strumpbyxor och stövlar till.


Twist & tango, 50%


Indiska, dock ingen rea


Falsterbo







Efter Malmö kom Österlen och Simrishamn i 2 nätter
















En av kvällarna åkte vi till restaurang Karnelund som låg ca 1 mil från Simrishamn. Jättemysigt och supergod mat som jag verkligen kan rekommendera. Dessutom var det bra priser, trerätters meny för endast 425 kr.



På väg till Karnelund. Klänningen är ett reafynd, Åhlens, som jag gjorde innan vi åkte. 




Eriks och min förrätt




Efterrätten, glömde ta kort på huvudrätten.


På väg till Blekinge där vi var två nätter och hälsade på min mormor och morfar. Så mysigt att de fick träffa Melker. På vägen stannade vi i Kivik och åt lunch.



Kivik


Köpte en äppellåda som inte fick plats. *haha*


Melker har varit grym på att åka bil. Han har sovt 98% av tiden. :-) På vägen hem då vi körde i ett sträck från Blekinge vaknade han bara två gånger och ville ha mat. Världens bästa och goaste kille!


Hos mormor och morfar åt vi massvis med goda blåbär...Mmm!

Kram!



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Kul att ni var till Karnelund och åt, vet inte om Erik kommer ihåg att jag rekommenderade det åt honom innan sommarlovet eller om ni hittade det ändå. Kocken Peter är min pappas syssling och Janne som serverar är hans sambo. Ha en fortsatt skön sommar! /Eriks kollega Malin

2011-08-01 @ 10:36:02
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/
Postat av: kattis

åh vad stor han har blivit på bara några veckor!! Har han redan växt i tröjanhan fick av mig =)?



Vi måste ses efter semestern.



Kram till er alla 3!

2011-08-01 @ 11:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0