Inspiration- julpyssel, dukning och foton

Hej hopp!

För ett tag sedan var jag på julinspirationskurs på butiken Papper som ligger här i Uppsala. I 3 h fick vi pyssla och göra inbjudningskort, pepparkaksstrutar, goodiebags, servettringar mm. Vi fick en massa bra tips på hur man kan göra och hur man ska tänka för att få en helhet. Det var en riktigt energigivande och rolig kväll och jag ska definitivt gå på flera av deras kurser. Här är lite bilder på det vi gjorde och fick inspiration av.


För denna glöggfest var temat vitt vintage.


gästbok


Goodiebag, till gästerna, med exempelvis en hyacint i.







För någon vecka sedan hade vi tapaskväll här hemma. Vi var 6 par och varje par bidrog med 2 tapasrätter till middagen. Jättegott och jättelyckat! Många mätta magar och många härliga skratt blev det. :-) Så här såg min dukning ut.


Älskar vårat bord som kan rymma så många då man lägger i två stycken iläggsskivor. Finns det hjärterum finns det stjärterum.




Ljuslykta, Yrsnö, från Ikea.







Här är lite tips på hur man kan göra fina tavlor med foton om man inte "bara" vill rama in dem utan vill göra lite mer speciellt och personligt. Behöver ju inte vara foton utan kan använda fina vykort.


Jag använde mig av randigt presentpapper, tårtpapper och stämplar. Ramarna kommer från Ikea. Skulle egentligen velat ha rektangulära tårtpapper men har bara hittat runda. Någon som vet vart man kan köpa rektangulära tårtpapper?





Hoppas ni får en bra tisdag. Jag och Melker ska luncha med mammagruppen idag. :-)
Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0