Idag somnade Melker i vagnen för första gången :-)

Hej svejs!

Hoppas allt är bra med er. Med oss är det bara bra även om jag inte hunnit blogga på över en vecka. Här kommer en uppdatering och bilder på vad som hänt sedan sist.

Tro det eller ej men idag har Melker lyckats somna alldeles själv i vagnen, han gjorde det dessutom två gånger. Fantastiskt!!! Som jag har längtat efter detta i 3,5 månaders tid, har knappt kunnat gå en promenad utan skrik tidigare. Min räddning innan har varit bärselen men eftersom Melker nu väger över 7 kg blir det inga längre sträckor med honom på magen, min rygg orkar inte! Melker har visserligen kunnat sova i vagnen även innan men man har då varit tvungen att söva honom i famnen först. Att åka vagn har inte riktigt varit hans grej, men nu kanske? Vi hoppas på att detta är en ny trend och då kan jag lova att det ska bli power walks här framöver. :-) Here we come!


Melker idag när vi gick ner på stan för att äta lunch med bästa mammagruppen. Vi har en stående tid på tisdagar och jag längtar lika mycket varje gång. Längtar redan till nästa vecka! Innan jag träffade min mammagrupp var jag mycket skeptisk till om det var något för mig men jag har fått världens bästa mammor och bebisar i min grupp. Trivs så himla bra med dem och vi har jättetrevligt  och roligt tillsammans. Ska bli så kul att få umgås med dem i höst och vinter. Ni är bäst!



Förra veckans bravader
Förra måndagen var jag barnvakt åt Filippa en liten stund, vilket gick toppen! Melker och Filippa jobbade nämligen i skift, först sov Filippa medan Melker åt, sedan somnade Melker och då vaknade Filippa och var hungrig. Filippa tog sedan en tuppis och i ca 10 minuter sov de båda två samtidigt för att därefter leka lite tillsammans i babygymmet. Vilka toppenbebisar. :-) Jag hann till och med baka hallongrottor till Pontus och Johanna som var på fika hos oss på kvällen. :-)

 
Filippa sover i min famn och Melker i soffan bredvid mig.


Goa och glada!


Tisdag
Bakade kaka som jag tog med till mina kollegor på onsdagen, lunch med mammagruppen och tjejfika hos Lina på kvällen. Full rulle och ingen tid till att blogga. :-(

Onsdag
Åkte till Bålsta och åt lunch med bästa Karin och familj. På eftremiddagen fikade vi med våra kollegor på PE. På kvällen var jag på step- up, känns så kul att äntligen ha börjat komma igång med träningen igen. Imorgon är det dags igen. Tro det eller ej men jag längtar! (På torsdag ska jag prova att lämna Melker på Friskis barnpassning medan jag kör ett medelpass. Får se hur det går.)

Torsdag
Då var vi, både jag och Mleker, riktigt trötta efter den hektiska starten på veckan och sov 2,5 timme på förmiddagen. :-)






Fredag

Shopping och lunch på kardemumma med Lina och Filippa. Både Melker och Filippa sov medan vi åt lunch. :-) På kvällen var familjen Asp här och vi beställde hem thaimat.


Jajamen, de sov samtidigt även på kvällen då vi skulle äta...3-4 h sov de dessutom, synkade! :-) Vilka underbarn. Börjar nästan låta som i Solsidan. *haha*

Melkers shopping

Fanns hur många fina strumpor som helst på Åhlens, hade kunnat köpa 19 par, eller hur Lina? ;-) (Internt)


Byxor från Kappahl


Body och "dreglisar" också från Kappahl

Melker var nöjd i alla fall en liten stund när han fick ligga och titta över kanten. :-)



Kläder beställda från Babyshoppen som kom i brevlådan förra veckan.





Titta vilka söta tofflor Melker fått av sin snälla moster Henny. Tusen tack!




Melker i lördags när vi hängde i Gränby centrum tillsammans med brudarna. Regnet öste ner hela dagen så vi åkte och åt lunch på Gränby och shoppade lite. Jag köpte faktiskt ingenting, tro det elle ej. På kvällen mös vi hemma hos Familjen Jornefelt.



Kram och hej!

Ps. Imorgon ska vi till BVC för mätning och vägning. Vad tror ni, hur lång och  hur mycket väger Melker nu? Jag gissar på 67 cm och 7,5 kg.

Kommentarer
Postat av: Karin Larsson

Hej fina Sara! Nu har äntligen Ellen börjat på dagis, skönt för maken till trots får man leta efter. Hon vet precis hur hon ska trigga mamma;-) Tänkte att vi kanske kunde komma till Uppsala och hälsa på. På ti och on går Ellen länge på dagis för att Ken ska kunna hämta så helst någon av de dagarna helst så man slipper stressa. Nästa vecka ska jag på återbesök hos mvc på tisdagen och på torsdagen ska Ken opereras så det blir bäst på onsdag för oss (ev måndag för då kommer Ken att vara hemma).. Vi hörs snart!



Kram

K

2011-08-25 @ 12:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0